Semana Mundial pola Educación
Estamos a algo máis dun
mes da coñecida como Semana Mundial pola
Educación (SAME), unha actividade que se enmarca nunha campaña, moito máis
ampla, de carácter internacional, na que participan ONGs, sindicatos de
educadores, centros escolares e movementos sociais comprometidos co dereito á
educación en todo o mundo. De feito, a Campaña
Mundial pola Educación (CME) ten como principal obxectivo que todas as
persoas poidan exercer o seu dereito a unha educación básica, gratuíta e de
calidade. Trátase dun dereito fundamental que, como sabemos, posibilita o pleno
exercicio doutros moitos dereitos, xunto co desenvolvemento da comunidade, do
país e da humanidade.
Van alá 13 anos desde que
se aprobaran os Obxectivos da Educación
para todos e todas (EPT) no Foro
Mundial de Educación celebrado en Dakar (Senegal) no ano 2000: Estender e mellorar a educación integral da
primeira infancia; acadar que no 2015 todos os nenos e nenas teñan acceso a un
ensino primario gratuíto e obrigatorio de calidade; que os mozos e mozas accedan
a programas de preparación para a vida activa; incrementar nun 50% o número de
persoas adultas alfabetizadas, especialmente mulleres; eliminar as disparidades
entre os sexos para acadar a igualdade de xénero; e, finalmente, mellorar a
calidade da educación, en particular, lectura, escritura, aritmética e habilidades
básicas para a vida.
Algúns dos desafíos
anteriores reforzáronse ó ser incorporados ós Grandes Obxectivos de Desenvolvemento do Milenio (ODM), aprobados
tamén no 2000, aínda que, como sabemos, manifestamente incumpridos.
Con todo, nestes anos
temos comprobado como, nos países nos que se fixo un esforzo en educación, os
resultados foron sorprendentes, entre eles, que o número de nenas e nenos sen
escolarizar na Primaria descendera desde os 106 millóns no ano 1999 ata os 61
millóns en 2010, aínda que necesitemos mellorar moito na equidade.
Hoxe en día, como
consecuencia dos recortes e das políticas de austericidio, tanto a UNESCO como
a CME alertan da crecente desigualdade social como o principal obstáculo para
progresar en educación. O Estado Español é xa o máis desigual de UE na
actualidade!!!.
E o ano 2015 está á volta
do camiño. Esa era a data tope para a consecución das metas da EPT e dos ODM.
Corremos o grave risco de retroceder en moitos dos avances acadados,
particularmente, nos países que sofren a estafa financieira, moitos deles
doantes.
Un esforzo suplementario
por parte da comunidade internacional ata 2015 resulta imprescindible para
acadar os obxectivos fixados. O propio Secretario Xe ral
das Nacións Unidas ven de establecer tres grandes prioridades: que todos os nenos e nenas accedan á
primaria universal; a calidade da aprendizaxe e unha cidadanía global,
porque a educación é moito máis que a entrada no mercado laboral. Da forma a un
futuro sostible, en paz, con respecto mutuo e coidadoso co medio ambiente.
Na última semana do mes
de Abril, como nos últimos 13 anos, celebraremos a SAME, nesta ocasión, baixo un lema moi acaído: Sen profes non hai escola. Por un
profesorado formado e motivado. Para lembrarlles ás administracións
educativas, moi en particular a Jesús Vázquez
Abad, a importancia de contar con docentes suficientes (aquí reducimos
profes e escolas, aumentamos ratios), con axeitada formación inicial e
permanente (aquí liquidamos a estructura de formación do profesorado en
servizo), motivados, recoñecidos socialmente (aquí os desprestixiamos), ben
remunerados (aquí saqueamos as nóminas e as pagas extras), xa que o persoal
docente é o elemento fundamental sen o que non pode exercerse o dereito á
educación.
E temos que reiteralo,
España e Galicia están tamén a cabeza dos recortes en cooperación en Europa. O
goberno de Rajoy diminuíu a máis da
metade os fondos destinados a esta política pública. Isto é gravísimo porque as
consecuencias sobre a vida de millóns de persoas serán nefastas. Deixaremos de
ser actores relevantes da cooperación internacional e incumpriremos múltiples
compromisos en materia de cooperación ó desenvolvemento.
En calquera caso, o
alumnado, a comunidade educativa en xeral, en cada centro participante, formará
grandes nubes de palabras, sobre a silueta dun ou dunha docente, nos que
colocaremos as principais calidades, entre outras, que –pensamos- ten un bo profesor, unha boa profesora: xenerosidade,
respecto, cariño, paciencia, vocación, creatividade, motivación, optimismo,
esixencia, esforzo, sabedoría, amor, entusiasmo, ilusión, bondade...
para logo situalo nun mapa do mundo, no Sur, ou si queredes, no Sur do Norte: Pon ó
teu profesorado no mapa.
Para rematar, animamos á
participación nesta magnífica iniciativa que, en Galicia, consorciamos
cooperativamente diversas ONGs como son: Axuda en Acción, Educación sen Fronteiras,
Entreculturas, Intered e o Seminario Galego de Educación para a Paz,
porque, efectivamente, sen profes, non hai escola.
No hay comentarios:
Publicar un comentario